سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 29627
کل یادداشتها ها : 49
خبر مایه


یکی از مولفه های استخدامو کار کردن در اجتماع:

جمع‌پذیری

 

انسان موجودی است اجتماعی که خود به تنهایی قادر به تأمین نیازهای روحی و جسمی خود نیست و الزاماً در جمع همنوعان خود زندگی می‌کند پس مجموعه‌ای از انسانها که با او زندگی می کنند باید به نیازهای یکدیگر پاسخگو باشند و مجموعه کاری نیز از این امر نمی تواند جدا باشد .

 

1- مشارکت

 

مشارکت فرد در کار گروهی نشان‌دهنده حس اجتماعی بودن اوست و بیانگر توانایی شخص در قبال ارتباط با دیگران است. لذا در مجموعه هایی که تقریباً هر کاری به صورت تیمی انجام می‌شود وجود چنین اشخاصی مفید است چرا که می‌تواند به عنوان عضو فعال در تیم حضور داشته باشد.

 

2- مسئولیت پذیری

 

فرد اگر چه در مجموعه‌ای از همکاران مشغول کار می‌باشد لیکن شخصا مسئولیت خاصی را به عهده گرفته که با انجام صحیح و به موقع وظیفه خود موجب پیشرفت مجموعه خواهد بود. این حس مسئولیت پذیری معمولاً به عنوان ویترین شخصیت کاری افراد می‌باشد و عدم وجود چنین حسی در یک کارمندموجب بروز خسارات بسیاری می‌گردد که معمولاً  کل مجموعه بجای شخص بهای آن را خواهد پرداخت.

 

3- هماهنگی

 

با توجه به مشارکتو مسئولیت پذیری در کار جمعی باید هماهنگی نیز با دیگر اعضای مجموعه وجود داشته باشد. افرادی که می‌توانند بین خود و دیگر همکاران هماهنگی ایجاد نمایند افراد جمعی و قابل اعتمادی می‌باشند. هماهنگی نیاز به درک درست از وظایف دیگر اعضای  مجموعه دارد که این درک گاه فرد را مجبور به کنترل سرعت کار یا تسریع و حتی کمک به دیگر اعضاء می‌کند. لازمه پیشرفت یک سیستم به لحاظ کیفی هماهنگی بین تک تک اعضاء می‌باشد.

پس به این دلیل که انسان موجودی اجتماعی زاده می شود باید در بین هم نوعان مشارکت داشته باشد و با آنها در کارهای گروهی همکاری کند پس به نوعی استخدامکسی شدن و برای شرکتی کارکردن یکی از نیازهای روحی انسان را جبران می کندپس یکی از دلایل اینکه انسان همواره به دنبال کارمی گردد و اینکه می خواهد پولدارباشد این است که می خواهد در جامعه پذیرفته شود.

 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ